Home sweet home

Ja, hörni. Det är min sista kväll i Los Angeles. Den sista för den här terminen i alla fall, den sista år 2011. Jag åker hem till Sverige imorgon. Jag hade min sista final idag. Terminen är slut. Det är o t r o l i g t overkligt. Måste säga att studieresultaten är mycket bättre än vad jag kunnat föreställa mig i början av terminen... så kan inte annat än att känna mig nöjd. Nu väntar sju veckors ledighet och de ska jag alltså spendera hemma i Övik. Jättemysigt känns det, men surrealistiskt..

Sitter i min säng och äter godis och lyssnar på musik. Om tjugofyra timmar är jag mer än halvvägs till Paris. Ser INTE fram emot den elva timmar långa flygresan... ej heller mot den 5 timmar långa mellanlandningen på Flygplatsen som Gud glömde (typ). MEN, jag ser självklart fram emot att träffa familjen, och Tessie förstås! Saknar henne mest av alla därhemma. Det törs man knappt säga högt men det låter faktiskt värre än vad det är, för familjen och vänner (som inte är djur) kan man ju prata/Skype:a/chatta med.

Sen åker jag tillbaka i början/mitten av februari... Antar att jag kommer vara ganska less på kylan och snön vid det laget. Idag då jag gick ner och hämtade tvätten i linne och piratbyxor klockan 7 på kvällen - den 16 december - så undrade jag på allvar hur fasen det ska gå till att lämna allt det här egentligen. För det är ju den krassa verkligheten - jag flyttar hem till Sverige för gott till sommaren. Även fast allt inte har varit perfekt under det halvår jag har varit här och även om jag har funderat på att åka hem för att stanna hemma redan nu - så kan man inte förneka att Kalifornien är underbart.

Eller ser det ut så här hemma i Sverige och Övik? Jag har ju inte varit där på ett halvår så det är lite svårt att komma ihåg...
Nehej...?
Jag var rädd för det :P

Det känns konstigt att julen är så nära förestående då allt är grönskande, blommigt och fortfarande i allra högsta grad varmt här. Jättekonstigt att se allt julpynt, måste faktiskt erkänna att det gör sig bättre i snöiga landskap. OCH Amerikanernas favorit då det gäller jullåtar verkar utan någon som helst konkurrens vara White Christmas... VARENDA GÅNG jag varit in på en affär de senaste veckorna har Bing Crosby (eller vem det nu är) skrålat ur högtalarna: "IIIIII'm dreaming of a white Christmas." Blir lika road varje gång, jaja, drömma går ju. Det är sådär tjugo grader varmt om dagarna.

Nu ska jag fortsätta att göra - absolut INGENTING - för nu har jag jullov :D :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0