Ridin' into town alone, by the light of the moon...

-Sjunger-...

Idag hade jag den stora äran att träffa på en av de vackraste hästar jag någonsin har sett. Inte bara träffa föresten,hon var min i en och en halv timme då vi red ut över Los Angeles kullar. Isadora heter hon,, hon är kolsvart och förfärligt vacker. Hon har ett uttryck jag sällan skådat hos någon häst - någonsin.
Enormt stor är hon, det framgår nästan av bilden. Jämför med den bruna hästen som står bredvid, och då är det ändå en fullstor häst... Det var en upplevelse och hon var snäll och livlig. Eftersom jag har ridit i så många år har jag fördelen att få välja precis vilken häst jag vill ha, så det är bara att gå runt och titta och välja ut den man tycker är finast ;) Hihi!
Här är min vän Olga - hennes andra gång i livet på en häst!!! - på Mac. En väldigt hygglig valack!! Fin var han också. Vi kände oss lite som tagna ur en saga då vi red, hon på en kritvit häst och jag på en kolsvart ;)
Hedersomnämnande till underbara härliga Cayuse som jag öst på med i full galopp över Montanas prärie... ;) Rara häst!!!

Kommentarer
Postat av: Mia Lundmark

som klippt ur en Westernfilm... :)

2011-12-16 @ 16:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0