7 November

Jag är glad! Förvånad, för att inte säga chockad! Skrev min midterm i psykologin idag - ett prov som omfattar nätta tvåhundra sidor i boken. Lämnade inte lägenheten på hela helgen - bokstavligen. Det mest spännande jag gjorde från fredag eftermiddag till söndag kväll var att gå och hämta posten! Man kan ju tro att jag överdriver, men icke. Och hur gick det då? Ja jag kan bara citera min gullegubbe (Nikki ;)) - "Hårt jobb lönar sig - varje gång." En klyscha, absolut, men det är sant. JAG FICK ETT A! För de not in the know så att säga är det lika med ett MVG. Och inte vilket A som helst, jag fick 96 procent! Jag hade ställt in mig på ett C så döm om min förvåning då vi fick rättningspapperet (vår lärare är så schysst att vi får kolla hur många poäng vi fick direkt efter provet.) Märkte efter att ha gått igenom ungefär hälften vartåt det bar an - så jag satt där och sa "Men herregud!" upprepade gånger, hehe. Så, there you have it, people. Första A:et någonsin på ett psykologiprov, och på universitetsnivå och på engelska icke desto mindre. Lite stolt är jag allt. Och glad. Och förvånad. Och jag ska fasen rama in resultatet!!!

Nu ska jag ta en paus från detta i några dagar. Sedan börja plugga till finals! Hade kanske tänkt åka till Hollywood imorgon och bara glassa runt - men det beror lite på väder och vind och så. Tro det eller ej men det är stundvis riktigt riktigt svinkallt här nu. Inte kanske i temperatur men då regnet står som spön i backen och det blåser snålblåst fryser man kan jag säga. Det påminner mig om att jag måste köpa ett paraply. (Det är dock inte ofta det regnar - har bara upplevt det vid två tillfällen sen jag kom hit hahaha) Sen åker jag ju på semester om en och en halv vecka och det ska bli så himla skönt och kul!!

Det är dåligt med nya bilder här (har inte haft tid att fota, men ska försöka ta några bilder imorgon) Så därför tar jag tillfället i akt att skryta lite om och åt fina Nikki som faktiskt kan ALLT inom det kreativa spektrat - DESSA HAR DÅ INTE JAG MÅLAT - utan det är Nikki som har gjort det. Fina fantastiska gubben!!!

Nä nu ska jag ta och bask some more in the glory (efter mitt A) och lyssna färdigt på showen!! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0