21/10

Sitter här helt slut efter en lång skolvecka.........har haft finals i min ena engelskakurs idag, den som var bara 8 veckor. Är alltså från och med nu ledig på fredagar, inte helt fel måste jag säga! Har pluggat psykologi och nu sitter jag här och äter Skittles. Skönt att bara ta det lugnt faktiskt, det är nog så mycket på veckorna ibland. Då tänkte jag att jag kunde ju passa på att lägga upp bilderna från tisdagens roadtrip till Laguna Beach!
Kan ju villigt erkänna att plejset gör sig bättre i solsken...
Aloe Vera-växt. Vem visste att de hade blommor?? Inte jag!
Småblommigt!
Så här klart är vattnet. Har man tur kan man få se både Clownfiskar och anemoner.
Vädret tog sig...
P
Och snart var himlen så här blå! Palmerna trivs.

Vad mer då? Jo jag har börjat fundera över framtiden. Som det ser ut idag kommer jag med stor sannolikhet åka hem för att stanna hemma i december. Det har ingenting att göra med att jag inte trivs. Jag älskar Los Angeles mer än det mesta. Det har heller inget att göra med pengar även om jag inte tackar nej till att spara in lite (Läs: 90 000 kr) pengar. Det har bara uppkommit ett par issues som gör att det i dagsläget känns som det bästa beslutet. Men har inte bestämt mig till 100 % än. Det finns naturligtvis för - och nackdelar med bägge alternativen. Men Los Angeles finns alltid kvar. Mina kompisar finns kvar här. Ni kan lita på att jag oavsett vilket kommer åka tillbaka - minst en gång per år! För det har jag mer eller mindre lovat min kära kära vän Olga, som jag för övrigt kommer att sakna otroligt fruktansvärt mycket.

Men visst har jag mycket att se fram emot även på hemmaplan. Långa ridturer... Tessiemys... hockeymatcher med pappa... Mötley Crüe-tittningar... (har hela dvd-samlingen kvar hemma) med mera...

En annan väldigt kär varelse - herr Nikki (jag vet, de där två orden går inte riktigt ihop för Nikki låter verkligen som en tjej!) - återhämtar sig i dagarna efter en knäoperation. Tycker synd om honom, det gör han dock inte själv då han mest rycker på axlarna och säger, "Det där va väl inget!" Segt virke. Förhoppningsvis är han fit for fight inom kort - och inte minst inför den stundande Englandturnén. Give 'em hell, boy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0