Dagarna flyter på...

Ja, verkligen. Det är den 16e september (jag vet att det är den 17e hemma i Sverige :P) och jag har snart varit här i två månader. Imorgon är det tre månader kvar till jag åker hem. Jättekonstigt. Jag vet inte hur jag ska känna inför det faktiskt, på ett sätt känns det mysigt och visst saknar jag alla där hemma... men å andra sidan har det här äventyret krävt så mycket förberedelser, för att inte tala om pengar... Och det skulle kännas torftigt att åka hem för att stanna hemma redan i december. Så allt lutar åt att jag åker tillbaka i februari... och stannar till juli.. Inget set in stone än men så känns det just nu i alla fall.

Har också hunnit med att vara rejält sjuk, med hög feber och förkylning. Nu är blott hostan from hell kvar. Inte för att det är så lite, den höll mig vaken till halv tre i morse och det var verkligen inte lyckat med tanke på att jag had engelskaprov klockan åtta.. Sällan har något känts så drygt, som då väckarklockan ringde 06:45 imorse..... MEN, jag pallrade mig upp, släpade mig iväg till skolan och skrev provet. Och jag tror att det gick bra. Det var i alla fall väldigt lätt.

Hem för att chatta med mor en stund på Facebook... fick då den tråkiga och sorgliga nyheten att min ena kanin hastigt och (o)lustigt har gått bort. Nu hade han i och för sig varit sjuk i ett par dagar men man är aldrig riktigt förberedd ändå. Vila i frid, världens sötaste lilla kanin. När jag kommer hem ska jag sätta en blomma vid hans grav. Det blir fint.

Efter att ha tagit igen mig en stund masade jag mig med stor möda upp ur soffan och tog mig till Whole Foods, som ligger ca 20 minuters promenadväg härifrån. Köpte vegansk apelsin - och chokladkaka ;) Det är VÄRLDENS GODASTE KAKA, den är verkligen to die for och ingen hade någonsin kunnat tro på att den var vegansk. Imorse då det kändes tungt att gå till skolan mutade jag mig själv med tanken på att gå till Whole Foods och införskaffa den. Det hjälpte tydligen. Jag kom ju iväg :)

Nu ligger jag återigen i soffan :P och lyssnar på Sixx Sense med alla tiders världens bäste lille karl. Ska sen se lite Vänner, sedan sova... är fortfarande fruktansvärt trött efter förkylningen :S
Just det, en lite rolig grej också. Igår skulle jag fixa mobilen, som behövde få sin månatliga påfyllning. Slog upp var närmaste T-Mobile-affär fanns, jaha, i Beverly Hills. Ja men det såg ju inte så långt ut, jag går! Tänkte jag. Så jag gick hemifrån klockan tolv. KVART ÖVER FYRA var jag tillbaka, ja det tog nästan två timmar enkel väg! Men man fick ju en rejäl promenad i alla fall, inte varje dag man går i nästan fyra timmar mer eller mindre i sträck ;) Fick se mycket stad på vägen.. Gick igenom West LA där jag bor, genom hela Westwood (hahaha) och sen in i Beverly Hills. Haha.. önskar jag haft med mig kameran bara.
När jag var i de yngre tonåren var jag mer eller mindre besatt av TV-serien Beverly Hills 90210. Nu tio år senare tar jag en eftermiddagspromenad (om än mördande lång..i alla fall för mina fötter som nu är fulla av blåsor!) till det riktiga Beverly Hills. En intressant utveckling!

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Lundmark

En eftermiddagspromenad till Beverly Hills. Jo jo, tiderna förändras... Bra jobbat! Kram mor

2011-09-17 @ 11:18:21
Postat av: Hanna Norgren

Roligt att läsa om ditt liv där borta i staterna! Hoppas du har det fortsatt bra!:) Hälsningar från Hanna

2011-09-18 @ 22:15:40
Postat av: Josefine

Hello! Kul att nån skriver bra på sina prov iaf, jag lär ju få omtenta -.- Kul när de sätter ut resultaten sen och alla kan se det :P Haha ingen dålig prommenad du fick där, vad skönt :) Tråkigt att du är sjuk igen. Hoppas du blir frisk snart! Kram

2011-09-29 @ 12:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0