Sunny days

Hej bloggen. Det var ett tag sedan.

Jag har hunnit med att vara på plats här i Änglarnas Stad i tre veckor och en dag nu. Det är bra konstigt. På ett sätt har tiden gått jättefort, på ett annat sätt känns det som att jag har varit här i hela mitt liv, redan. Konstigt det där. Jag har hunnit med en hel del. Första helgen åkte jag och Olga till Sin City (Las Vegas) och såg Mötley Crüe. Det var en fantastisk upplevelse. Det började med att vi stod på andra raden, men efter några låtar blev jag framknuffad till första raden av en trevlig karl som antagligen tyckte att jag var så liten så det inte spelade någon roll om jag stod framför honom eller inte. Så där var jag, front-row-n-center, utan att bli det minsta lilla mosad. Amerikaner är bra hövliga dom. Tog en del fina bilder, varav en på Nikki där han ser ut som en elefant, hihi, lille smörbollen.
En liten demonstrering på hur nära vi var. Kravallstaketet var ca 30 cm från scenen.
Kvällens bästa bild, fina V!

Sen helgen därpå åkte jag in till Nokia Theatre i Downtown LA och såg på Jackie Evancho live tillsammans med symfoniorkester. Det var helt obeskrivligt bra, tjejen är 11 år liksom. En upplevelse att minnas länge!!!

Sedan har det mest flutit på med skolan. Helgen har varit ganska innehållsrik. SUPERFINT väder både igår och idag att döma av rubriken. Klockan halv två igår kom Leo och hämtade mig och vi åkte in till Santa Monica Pier. Där var det så här fint.. nedan utsikt från Palisades Park strax ovanför piren.
Oh, Santa Monica, you're so beautiful... Sådana här dagar är det svårt att föreställa sig att flytta tillbaka till svinkylan som råder större delen av året i Sverige... Här hade vi en väldigt trevlig eftermiddag. Sedan tog jag bussen hem, då jag skulle handla lite också längs vägen.

Hann knappt hem innan Amanda hörde av sig och undrade om jag ville hänga med henne och Malin på bio. Varför inte... hade ju inga andra planer för kvällen. Åkte in till Santa Monica tillsammans med Sibel och Michelle (som skulle shoppa skor) runt åtta, och väl där mötte jag upp med A och M :) Vi gick runt lite i affärer, köpte Frozen Yogurt (de alltså , inte jag som är vegan!) och kvällen avslutades med en jättemysig film, The Vow, och sen taxi hem. En ganska perfekt kväll , med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Mia Lundmark

Så roligt att få lite inblick i ditt Kalifornska liv... härlig läsning, kära dotter :) !!!

Kram mamma

2012-03-05 @ 16:13:17
Postat av: Madeleine

Vad härligt du verkar ha det därborta!!! Och kul!! Kram MOSTER Madeleine

2012-03-08 @ 23:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0