Smoky Mountain Mem'ries

Ja då var jag äntligen framme då! Ligger nu i min stora säng och skriver. Montana är sinnessjukt vackert kan jag meddela
Blev allt lite paff då jag såg karlen som kom för att hämta mig på flygplatsen... Jag visste att han var cowboy, men här snackar vi verkligen skolboksexemplet av en cowboy! Hatt förstås, scarf och jeansväst. Ut till bilen... en vit pickup truck med en lasso i baksätet!! Själva ranchen består av hästar, hästar, hästar.. och världens finaste bostadshus där jag nu har ett eget rum. Lyxigt som bara den faktiskt och jag som hade förväntat mig något i stil med en liten stuga...

Väckarklockan ringde 04:15 imorse, hör och häpna. Bussen skulle komma och hämta mig klockan kvart över 5 för färd mot LAX. Det var knappt att jag hann med ändå. Jag är ju ganska trött nu kan jag säga, efter att ha varit vaken i ca 14 timmar även fast klockan bara är halv 7 på kvällen.. LAX måste vara världens fulaste och tråkigaste flygplats, i vänthallen finns ETT Hudson News. Inget mer! Det är ändå världens femte största flygplats, man tycker ju att de kunde piffa upp den lite. Men nej! Den ser fortfarande exakt likadan ut som för fyra år sedan, då jag var där första gången.

Första anhalt var Seattle, kändes ju lite speciellt på nåt vis eftersom Nikki mer eller mindre har vuxit upp där. Där har vi en flygplats som är värd namnet, så fin, ljus och stor. Åt en jättegod vegansk tortillasoppa, muums. Wolfgang Puck kan sina grejer han ;) Vi flög precis över Seattles storstadsområde, det var lite häftigt! Sedan en dryg timmes flygresa till Montana... där jag som sagt är nu... och imorgon bitti kommer Andrew klockan åtta, och då ska vi rida ut i den Montana:esiska vildmarken :D
Så här gulligt stod det i matsalen då jag kom!!!
Tyvärr var det redan skymning då vi kom till ranchen så det gick inte att ta några bilder, men den här knäppte jag i alla fall.. Snö, känner mig ju nästan som hemma ;) och inget mindre än VILDKALKONER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0