23 november

Jaa, tillbaka i vardagen igen, då. Hade skola idag för första gången på en vecka eftersom att jag ju var sjuk i måndags. Gitarr och engelska då psykologin var inställd. Skönt! :)

Kom hem för ett par timmar sedan och sen dess har jag minsann varit lite huslig. Började med att diska en helt enorm disk... det tog sin lilla tid. Sedan ställde jag mig för att steka pannkakor, utan ägg och gjorda på sojamjölk förstås. De blev ruskigt bra! Infogar bild på dem här:
Jag har alltid varit bra på att göra pannkakor om jag får säga det själv. De här var inget undantag... mums! Det är både billigare och , får jag förmoda, väldigt mycket nyttigare att laga mat själv från scratch än att köpa hel och halvfabrikat.

Det är idag tjugofyra dagar kvar till jag åter står på svensk mark. Det är nästan läskigt att tänka på. På lördag är det tre veckor kvar. TRE VECKOR. Men först väntar finals: i samtliga tre ämnen, och så har jag ju uppgifterna i onlinekursen också. Fick föresten tillbaka uppsatsen i engelskan idag. Det gick så där... men tröstar mig med att jag krossade allt motstånd på den förra uppsatsen ;) Bokstavligen. Faktiskt.

Sitter här och funderar på om jag skulle köpa något till Nikki på hans födelsdag.. Han lät meddela på Twitter att han mer än gärna skulle vilja ha födelsedagspresenter... Haha.. så typiskt honom.. lite lagom diskret sådär (eller inte.) Men åker kanske ut till något gammalt antikvariat i helgen och försöker hitta något..(Det är inte för att jag är snål - han älskar sådant!!) Han är ju trots allt en väldigt viktig person i mitt liv om än aldrig så indirekt... Hela femtiotre år blir han, gubbskrället.

Kan inte klaga på vädret här heller. Soligt och så varmt att man kan gå i t-shirt..i slutet av november. Då vet man att man bor på rätt sida av jordklotet. Visste ni förresten att Los Angeles har i genomsnitt 330 soldagar... ja ni läste rätt, TRE HUNDRA TRETTIO soldagar, per år!

Kommentarer
Postat av: Mia Lundmark

Längtar verkligen efter dina pannkakor Lisa :), men mest efter att du ska komma hem till jul!!! Kram mamma

2011-11-24 @ 12:26:38
Postat av: pixi

OHH Ska du snart hem! "Time flies" verkligen , tyckte du precis kommit dit! Om du ska skicka present till honom , har du någon adress lr man skickar det till sixxsense? Har ju funderat nån gång på att göra döskallevantar till honom men hinner inte för nu är det julmarknad som gäller... Ska du förresten till Sweden rock? De kommer ju dit nä år! Må gott Lisa kram =)

2011-11-25 @ 07:35:10
URL: http://meandpixi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0