28 november

Det har de senaste dagarna varit något av en unseasonable heatwave, skulle jag vilja säga. Det var mer än trettio grader varmt både igår och i förrgår. Och då man inte riktigt är van vid sådan tropisk hetta längre (jo, det blir faktiskt höst och vinter i LA med, även om det är långt ifrån så, öh...arktiskt som hemma i Sverige.) Dagstemperaturen brukar ligga runt ca 20 grader om det är soligt, 10-15 om det regnar vilket det nästan aldrig gör. Så det var nästan lite jobbigt, men samtidigt skönt. Var ute på stan i... lördags?? Nej, igår var det ju. Tänkte köpa julklappar men kom hem tomhänt. Så kan det gå. Men ska göra ett nytt försök till helgen, fast den här gången i Hollywood. Santa Monica har mest klädaffärer. Verkar det som.

Fick tillbaka psykologiprovet idag och hade det inte varit för att jag är så himla trött, och för att jag inte vill störa grannarna den här tiden på kvällen (22:21) så hade jag redan nu varit i full färd med att spika upp resultatet på väggen!!

Annars finns inte så mycket mer att tillägga annat än att livet går sin stilla gång här i California. Och att det är arton dagar kvar till jag åker hem...
Imorgon har jag det jag gör. Först ska jag till banken, sen betala hyran, sen till skolan och fixa lite inför nästa termin + ett nytt ID-kort för studenter, eftersom jag lyckats med konststycket att tappa bort det första! Sen ska jag och Olga åka och kolla in en tatueringsstudio där vi tänkt gadda oss om någon vecka..
En dagsfärsk bild på allas vår favoritrockstjärna... (hehe). Vackra varelse!


Kommentarer
Postat av: Eva

Så du stannar en termin till? :D

2011-11-29 @ 21:58:04
Postat av: Susanne

oh, så spännande! vad ska du tatuera för något? :)

2011-11-29 @ 22:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0