Första ridturen!

Ja, som rubriken lyder är jag tillbaka från den första ridturen! Jag fick en jättetrevlig och STOR häst, en Quarter/Percheronblandning! Gråskimmel och med namnet Cayuse som tydligen betyder "Liten häst" på indianernas språk ;) Lite opassande med andra ord men han kanske var liten som föl? Eller nåt. Hur som helst har han vuxit på sig och det fanns inte en sportslig att jag skulle kunna komma upp utan pall, så därför tog Andrew fram en... trästock! Ja, då vet man att man är i vilda västern ;)

Vi red en stund i ridhuset först så att jag skulle få vänja mig vid westerntyglarna och så. Sedan red vi ut! Och det var en upplevelse som hette duga. Montana är ju inbäddat i snö nu, så det var så tyst, så tyst ute i skogen. Vi såg en örn, flera andra vilda fåglar som jag inte vet vad det var för något, och vi pratade om lite allt möjligt, jag och cowboy Andrew :) Bland annat om skillnaden i klimatet Sverige/Kalifornien/Montana, och om hästar förstås. Han red en svart Quartervalack som hette Little Gus. Det finns en Big Gus här på ranchen också haha.

Kan ju bara informera er om att Montana är bedövande vackert. Och att det i dagsläget lutar åt att jag kommer åka tillbaka hit... till sommaren.. då vattendragen är öppna och då hästarna betar på stora grässlätter utanför ranchhuset. Hur vackert det ska vara då kan jag inte ens föreställa mig men ser fram emot att få uppleva ! :)

Har tagit massor av bilder idag, bland annat tog Andrew en hel bildserie på undertecknad iförd Cowboyhatt på Cayuses rygg ;) Men har inte med mig sladden till mobilen där jag har bilderna, så kommer posta dem då jag kommer hem till Änglarnas stad... på söndag.
Därför hoppas jag att folket här inte har något emot att jag lägger upp deras bild på honom ;) Det här är alltså elvaårige Cayuse som jag hade äran att få rida idag!

Kommentarer
Postat av: Mia Lundmark

Vilken vacker häst! jag kan tänka mig att du passade bra på hans rygg med ditt "indianlånga" hår... Lucky you! Kramar från mor

2011-11-19 @ 16:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0