Hollyweird

Det har varit en HELT underbar dag idag, vädermässigt alltså. Och jag är fortfarande på gott humör efter mitt kickass provresultat igår. Så hur firar man det bäst? Jo, jag tog en sväng in till Hollywood nu på eftermiddagen! Gjorde något så mycket otroligt spännande som att... köpa klistermärken.. (Det finns nämligen en affär på Farmers Market på Fairfax som heter Sticker Planet, hahaha, passar väl mig som handen i handsken!) och så handlade jag mat. Riveting! som Nikki hade sagt. Men det var trevligt och vädret var som sagt helt fantastiskt. Cirka 25 grader varmt. I november. Solen sken från en knallblå himmel så där knallade jag runt och tyckte att livet för tillfället var ganska gott!

Jag har varit i Los Angeles fyra gånger. Va fasen, jag har BOTT i Los Angeles i snart fyra månader. Men en sak som jag aldrig riktigt vänjer mig vid (på ett positivt sätt) är skylten som dyker upp då man åker in i filmvärldens Mecka... "WELCOME TO HOLLYWOOD" står det med stora bokstäver. Det är fortfarande lite surrealistiskt eftersom jag har drömt om den platsen så länge jag kan minnas. Och nu bor jag nästan där, det tar 25 minuter att åka med bussen. Vad livet är konstigt. Dock måste jag ju säga att den bild som folk som inte har varit här har av Hollywood skiljer sig nog ganska mycket från verkligheten. Det är långt ifrån så glamoröst som man kan tro, eller snarare är det inte glamoröst över huvud taget. Men det finns en stämning på den platsen som nästan går att ta på. Och vissa saker förändras visst aldrig - Sunset Boulevard kantas FORTFARANDE av samma barer och strippklubbar som på det glada åttiotalet. Oscarsgalan hålls fortfarande på Kodak theatre och i vart och vartannat gatuhörn ser man prostituerade och/eller transvestiter. Överallt utklädda människor. Jag har dansat med Stålmannen och Yoda från Star Wars har friat till mig. Och hur många kan säga att dom har upplevt något sådant??

Avslutar med en rad ur Sixx:A.M.'s låt Sure Feels Right som jag tycker beskriver Hollywood helt perfekt:
-I'm driving down Sunset Boulevard
Sex Pistols on the radio in my car
And I must be high;
I just saw Jesus walk by.-
Trots allt så älskar jag den här platsen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0